uteritt med Elin

Elin förljde med mig hem efter skolan och då åt vi lite snabbt och bytte om och drog ner till stallet. Elins pappa skulle komma o hämta henne klockan 5 så vi var ganska stressade :/, sluta med att det tog längre tid än vi trodde och kom i väg vid typ 5 så vi mötte ju hennes pappa när vi precis börjat skritta. Jag hade nilz (nisse) och Elin Galliano. gick ganska bra tills Elin tappade sin ena vante på marken.... och Galliano är lika stor som nisse och Elin lika kort som jag så vi visste inte om hon skulle komma upp igen! vi fortsatte iallafall och tänkte ta den på hemvägen, när vi skulle vända så blev hästarna lite pigga och började trippa hit o dit, och Galliano små stegrade. Så vi hoppade av för vi vela inte riskera o ramla av när de var så mörkt o allt. sen efter vi gått en stund så blev hästarna lite lugnare men HAHA då kom vi inte upp igen för att dom var så stora, eller jag kom inte upp för att nisse var så stor och började gå när jag fått in foten i stigbygeln så jag tappa den. Elin nådde stigbygeln men han vela ju aldrig stå still. var ju omöjligt... jag kom upp till sist iallafall men inte elin så när vi kom tillbaka till stallet så var det en snäll tjej som höll i honom medans elin satt upp , så skrittade vi ett varv runt ridhuset :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fotografiaa

Ellen - ryttare och hobbyfotograf

RSS 2.0