Presentation - Ellen

Jag heter då Ellen Bergman och fyller snart 13år eller ja i december. Går i 6:an men snart 7:an. Jag bor med min mamma, pappa och syster Nanny ca. 3mil norr om Gävle.  Mitt intresse går för hästarna och fotograferingen som bloggen handlar om. Jag har ridit ungefär hela mitt liv då min mamma har hästar men började på riktigt att rida på ridskola 2009 alltså 3år på ridskola. Jag rider just nu i en träningsgrupp på onsdagar med mina närmaste kompisar. Just nu går all tid till "min" häst Speedy Granetto som är ett varmblod född -83 så 29år men är fortfarand över pigg. Jag skrittar/rider ut på honom en gång i veckan och promenad 1-2ggr i veckan. Vi hade en till häst född -89 som vi tyvärr lära ta bort 26/2 - 2012, så nu letar vi häst/ponny förfullt, eller jag gör förfullt... På min ridskola Ockelbo ryttarförening har vi 13 ridskolehästar just nu. På ridskolan har jag favoriten Vera Miss Molly ett d-ponny sto född -97 hon är en ganska bestämd ponny som som är väldigt skvettig av sig (blir lätt rädd). Men när hon inte är tjurig är hon världens finaste, underbaraste och bästa ponny som finns! <3
Jag fotograferar med en Canon eos 1100D och standard objektivet 18-55mm, men ska köpa ett 55-250mm -ers.
Speedy Granetto


Vera Miss Molly




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fotografiaa

Ellen - ryttare och hobbyfotograf

RSS 2.0