Ridningen

Fick sluta typ 40 min tidigare idag, skööönt!


Ridningen idag gick sådär hade Kajsa, vi hoppade 2 hinder rätt upp på medellinjen. Hon gick väldigt fint ända tills i slutet då vi skulle vända upp och hoppa en kombenation, ett kryss och sen ett hinder på 50-60(?).
då vela hon inte alls längre och låste sig i mun så det gick ju inte o styra henne när hon sprang bredvid hindret... kom iaf. över efter att Åsa hade sänkt det rättuppstående till ett kryss.
Men var ju då väldigt frustrerad och fick tårar i ögonen för att jag blev så frustrerad och besviken på både mig och Kajsa.
Hon ville inte alls sammarbeta och tvärvände och stack åt andra hållet. sa till Åsa sen efter att jag vela hoppa igen för jag var inte alls nöjd, så hoppade som en 8 på det sista hindret och i början så försökte hon svänga åt andra hållet men sen så gick hon fint och lyssnade så då fick det räcka och så trava vi och skritta av :).
hehe sen när vi kom in i stallet och jag hade tagit av henne tränset och skulle titta på en kort film som Wilma filmat på lektionen så rullade hon sig i boxen med Sadeln på!
inte kul... gullisen blev jätte lortig och lika sadeln. var bara att borsta av allt och så. 


Imorn ska jag med Pernilla till hennes stall och så ska jag rida Åke och Malin szamisa för henne. Vi ska va hästvakt åt dom för hon ska åka bort på sportlovet. Så det blir ridning varje dag :) kan lägga ut ett schema sen. Kommer även 1 video på vår lektion och även lite från hoppspecialen efter. Har inte vanliga datorn nu så kan inte ladda in från kameran.

2 bilder som Wilma tog efter hon rullat sig och jag tagit av sadeln, hehe jag vet inte riktigt vad jag höll på med... Kliar henne, det är därför jag ser så fail ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fotografiaa

Ellen - ryttare och hobbyfotograf

RSS 2.0