Ridpasset

Gick först runt med honom lite i ridhuset nåra varv åt båda hållen.
Sen när jag skulle sitta upp vela han inte stå still . Han är verkligen en Stooooor Hääst så jag hade ju inte direkt nån chans. Men Annika höll i honom när jag satt upp så de löste sig.
Började skritta och kontrollerade att han stannade när jag ville och så. Sen efter jag skrittat åt båda hållen så började jag trava.
Och oj vilken skillnad det var. Brukar mest rida Ponnysar och är van vid deras lite kortare steg,
haha så jag (som aldrig brukar "skumpa" i traven) studsade hit och dit i början. Vande mig sen ganska snabbt efter hans stora steg. men han var ju så förbaskat pigg oxå.
så blev ju en blandning mellan att han gick fint till att han slängtravade..

vi har nog lite olika uppfattningar han och jag om skänklar oxå för när jag skulle böja honom lite så kastade han sig fram ibland istället. Haha mitt fel ...
Annars så var det verkligen jätte kul! förutom att han gärna sträckte ut halsen till max ibland..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fotografiaa

Ellen - ryttare och hobbyfotograf

RSS 2.0