Ridningen

Fick Maggie, gjorde iordning na och sen gick vi ut i ridhuset. vi satt upp och gick till den bortesta delen av ridhuset. Först så skrittade vi lite och fick säga vad vi hette o så för vi hade ny vikarie, åsa (som är jäääääätte duktig).
Sen travade vi, la volter på kortsidorna och ökade på längdsidorna.
sen delade vi upp oss på volterna och tränade på o ställa dom inåt och utåt det gick jätte bra och hon lyssnade på mina hjälper, men hon vela inte lyssna när vi skulle fatta galopp eller komma fram i trav ibland...
men vi gör ändå framsteg tycker jag :)
Åsa sa att vi passade bra ihop och att hon är lugn o lyssnar på mina hjälper :) sen så efter vi hade jobbat med att ställa dom inåt och utåt i skritt trav och galopp så travade vi av dom och skrittade o sen satt vi av.
när jag skulle hoppa av så börja hon helt plötsligt gå iväg och det var ju inte jag beredd på så jag höll på o ramla av, landade på ena foten som tur och fick balansen igen.
haha men ellen stod och gapskrattade åt mig...
nu ska jag plugga till det där jävla engelskaprovet imorn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fotografiaa

Ellen - ryttare och hobbyfotograf

RSS 2.0