Ridningen (långt inlägg)

Måste bara säga först att ridlektionen blev inte alls som jag hade tänkt mig. den blev bättre!.. Jag trodde ju då att jag skulle ha Phu, eller jag skulle egentligen ha Maggie men jag och Elin skulle byta. Var ju tvärsäker på att det skulle bli så. Men när jag kom till stallet så stod det Kajsa på lappen. (Lite kort om Kajsa, hon är en b-ponny som är 6 år och har inte ridits så jätte mycke hoppning men mycke dressyr. Hon har förut stegrat och stuckit iväg ganska mycke och är väldigt envis) Men Åsa sa när jag kom in att Calle som en annan elin skulle ha inte fick gå på vår lektion idag och Åsa hade för sig att Elin var väldigt lång( Elin fick Maggie). Men oj vad jag blev förvånad. så bra som hon gick idag har hon aldrig gått förut! vi skrittade och travade fram och sen så travade vi över bommar. efter så galopperade vi igång dom och sen travade vi över ett 30-50 cm kryss. bytte varv och gjorde samma sak. sen satt hon upp en kombenation som vi hoppade i galopp. Kajsa stannade inte en ända gång! Sen så kom vi upp i 60-75 cm och då började hon tröttna och blev lite tjurig men hon hoppade! men vi tog oss över :D (hade delat upp texten i delar så de skulle bli lättare att läsa men det försvann..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fotografiaa

Ellen - ryttare och hobbyfotograf

RSS 2.0